Almelo's Mannenkoor |

concert
Almelo's Mannenkoor |
Inloopconcert

Het Almelo’s Mannenkoor verzorgt een inloopconcert in de Stevenskerk te Nijmegen.

Het Almelo’s Mannenkoor bestaat 106 jaar en is een koor voor alle gezindten. Dit is onder meer merk- en hoorbaar in de keuze van het repertoire, waarin voor de profane zang een hoofdrol is weggelegd, maar ook lied, operette, algemene religieuze zang alsmede werken van hedendaagse componisten maken deel uit van het repertoire. Evenals vele mannenkoren in Nederland heeft ook het Almelo's Mannenkoor te maken met het fenomeen “vergrijzing”, doch dat laat onverlet dat er met liefde en passie wordt gezongen. Het mannenkoor maakt jaarlijks een uitstapje naar een beroemd kerkgebouw in Nederland, zo is er o.m. gezongen in de Sint Bavo te Haarlem, de Sint Jan in ’s Hertogenbosch en de Westerkerk te Amsterdam. Ook zong het koor in de Frauenkirche te Dresden en de Thomaskirche te Leipzig. Voor dit jaar is gekozen voor de Stevenskerk te Nijmegen.

Het koor staat onder leiding van dirigent Nick Moritz, piano begeleiding Han Kolthof

Be zoek de site van het Almelo's Mannenkoor