Literaire Preken op zondag
Lisa Weeda

zondag 22 december 2024 van 12:00 tot 13:00
lezing
€ 14 incl. koffie | € 11,50 voor leden van de Bibliotheek, Vrienden en Steveniers en jongeren t/m 30 jaar
Literaire Preken op zondag
Lisa Weeda

Lisa Weeda is een Nederlands-Oekraïense schrijver, literair programmamaker, scenarist, audiofan en virtualrealityregisseur.

Tekst is altijd de basis van haar werk, maar vorm staat vrij. Oekraïne, het moederland van haar grootmoeder, staat vaak centraal. Lisa Weeda is door de Volkskrant uitgeroepen tot het literair talent van 2022. Aleksandra, haar debuutroman, werd genomineerd voor de Boekhandelsprijs en stond op de shortlist van de Libris Literatuur Prijs 2022. De roman verscheen inmiddels in zes landen, waaronder Duitsland, Polen en Frankrijk. Recentelijk verscheen haar nieuwste roman: Dans dans revolutie.

Foto: Esther Lutgendorff

Praktische informatie
Inloop vanaf 11.30 uur, de preek begint om 12.00 uur en zal ongeveer een uur duren. Boekhandel Dekker vd Vegt is aanwezig met een boekentafel en na afloop zal Lisa signeren.
Tickets: € 14 incl. koffie | € 11,50 voor bibliotheekleden, Vrienden en Steveniers en jongeren t/m 30 jaar.

Over de literaire preken

In 2024 en 2025 organiseren Bibliotheek Gelderland Zuid en Stichting Stevenskerk Nijmegen zes Literaire preken op zondag. Vanaf de kansel in de Stevenskerk spreken spraakmakende auteurs de bezoekers toe. Op deze unieke locatie, al 750 jaar het hart van de stad Nijmegen, zijn al eeuwenlang preken uitgesproken. Fluisterpreken, donderpreken, rechtlijnige preken, onbegrijpelijke preken, inspirerende preken en slaapverwekkende preken. Kom naar de Stevenskerk op zondagmiddag en luister naar de auteurs die een vlammende preek uitspreken over onderwerpen die hen raken.

Wil je erbij zijn?

Bestel hier jouw tickets