Orgelwoensdag met

Orgelwoensdag met
Open Podium &

Open Podium op de orgels van de Stevenskerk

Heb je altijd al eens een monumentaal orgel willen bespelen? In de Stevenskerk kan het!
Elke eerste woensdag van de maand is het Orgelwoensdag, en staat één van onze drie historische orgels centraal. Het karakteristieke Koor-orgel , het elegante Assendelft-orgel in de Zuiderkapel en het machtige König-orgel in het schip van de kerk staan tot je beschikking.
Heb je een stuk goed in de vingers, en wil je het graag laten horen, geef je dan op via openorgel@gmail.com. Vermeld daarbij welk stuk je wilt spelen en de tijdsduur ervan. Er is deskundige begeleiding aanwezig om je wegwijs te maken op onze instrumenten.
Check deze agenda om te zien welk orgel wanneer in de spotlights staat.

Openbare Orgelles

Leerlingen van de Lindenberg leren de fijne kneepjes van het orgelspel van docent Rein de Jong. Luister mee en steek er ook wat van op!

14:00: uur: Open Podium op het Koor-orgel
15:30 uur: Openbare Orgelles op het Koor-orgel

Meer informatie over de orgels in de Stevenskerk?

Bezoek de site van de Nijmeegse Orgelkring