Viering

Vrij (uitgangscollecte)
Viering
50 jaar Stadskerk OCP

"Graag nodigen we u uit voor de festiviteiten rondom 50 jaar Stadskerk en Oecumenisch City Pastoraat op zondag 22 september 2024 in de Stevenskerk te Nijmegen.

Om 10:00 uur
begint een feestelijke Viering van Schrift en Tafel met Richart Huyzer als voorganger, de Cantorij, Lisa Kezer en Jetty Podt, stadsorganist.
Daarna gezamenlijke koffie.
Om 12:00 uur
start een lunch. Hiervoor kunt u zich inschrijven via onderstaande link.
Om 13:30 uur
start het middagprogramma met aandacht voor de diaconale opdracht die wij als kerk kennen. Nijmeegse maatschappelijke organisaties met onder andere de Voedselbank, Thuis en Daklozenopvang, Leergeld en Ziekenhuispastoraat gaan met ons in gesprek over noodzaak, aard en betekenis van vrijwilligerswerk en het spanningsveld met de overheid. Naast particuliere maatschappelijke organisaties is de gemeente vertegenwoordigd. Ook onze burgemeester zal deze middag aanwezig zijn. De middag wordt opgeluisterd met muziek.
Om 15:00 uur zal na een pauze met een drankje, Jan-Jaap Stegeman aan het woord komen. Als jonge en spraakmakende dominee uit Leeuwarden heeft hij veel zinnigs te zeggen over de betekenis van iconische kerken zoals de Stevenskerk. Ook heeft hij ideeën over de betekenis van oecumene en kerken in de toekomst. Na een inleiding gaat hij in gesprek met onze burgemeester Hubert Bruls en Theo Andriessen, directeur van de Stevenskerk.

Jan-Jaap Stegeman

Om 15:45 uur sluiten we af met een drankje en een hapje.

U kunt zich aanmelden via
stadskerkocp50jaar@gmail.com.

Als rechtgeaarde kerkgemeenschap hebben we het liefst financiële cadeaus, waarvan de helft naar maatschappelijke doelen in Nijmegen gaat en de andere helft om de onkosten van de festiviteiten te bestrijden: Stichting tot bevordering van de oecumene
NL42 INGB 0000 7488 80 ovv 50 jaar.
(Mocht u niet kunnen komen blijft een cadeautje welkom.)

Hartelijke groet en graag tot de 22e,

Bestuur en jubileumcommissie 50 jaar Stadskerk OCP
Of stuur een mailtje naar stadskerkocp50jaar@gmail.com"

De Stadskerk Nijmegen van het Oecumenisch Citypastoraat is de eigentijdse geloofsgemeenschap in de Stevenskerk, al 750 jaar het hart van Nijmegen. Mensen uit Nijmegen en de wijde omtrek ontmoeten elkaar bij de wekelijkse vieringen, waarin voorgangers uit verschillende kerken voorgaan. We willen een kerk zijn voor iedereen.

Kijk op Stadskerk Nijmegen – thuis in de Stevenskerk