Viering

kerkdienst
Vrij (uitgangscollecte)
Viering

Deze zondag gaat Johan Dorst voor. Organist Jetty Podt en voorzanger Ilke de Jong ondersteunen de viering.

Marcus 6:45-52
De leerlingen trekken aan de riemen van hun boot en zwoegen voort. De sfeer van die wonderlijke, bovenaardse maaltijd nog maar net geleden, zijn ze helemaal kwijt. Bovendien zijn ze zonder hem met tegenwind in het donker. Wat een contrast!
Het beeld is heel herkenbaar. Hoe vaak zwoegen wij niet voort, moe en in het donker. Alles zit tegen. Waar blijft die Jezus?
En dan zomaar ineens: “Houd moed! Ik ben het, wees niet bang.”

Ds Johan Dorst

De Stadskerk Nijmegen van het Oecumenisch Citypastoraat is de eigentijdse geloofsgemeenschap in de Stevenskerk, al 750 jaar het hart van Nijmegen. Mensen uit Nijmegen en de wijde omtrek ontmoeten elkaar bij de wekelijkse vieringen, waarin voorgangers uit verschillende kerken voorgaan. We willen een kerk zijn voor iedereen.

Kijk op Stadskerk Nijmegen – thuis in de Stevenskerk